کد مطلب: 13419
20 آبان 1396،‏ 10:41:26
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی:

عدم تحقق وعده دوبانده شدن راه هاتا پایان سال/ متاسفانه بسیاری از جاده ها به پیمانکاران واگذار نشد/ دوبانده سازی جاده های خراسان‌جنوبی از محل اعتبارات جاده طبس


نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم عدم تحقق عده دوبانده شدن جاده ها هنوز بسیاری از جاده ها به پیمانکار واگذار نشده است

به گزارش فردوس برین به نقل از خاورستان, دکتر محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی  به جاده های طبس اشاره کرد و گفت: ردیف اختصاصی برای جاده های کرمان- راور- دیهوک- بجستان- فیض آباد- تربت حیدریه در سال 85 در نظر گرفته شده است اما متاسفانه جاده بیرجند- قاین- گناباد هم به این بودجه اضافه شده است.
 
وی افزود: در زمانی که اعتبارات خیلی زیادی داشتیم و درآمدهای نفتی بالا بود سهم این جاده داده نشده است.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه بسیاری از این جاده ها به پیمانکار واگذار نشده است، گفت: بخشی از جاده راور- دیهوک دوبانده شده  اما قسمت زیادی مانده است.
 
امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: در محور دیهوک - راور 30، 40 کیلومتر آن دوبانده شده اما مابقی این جاده مانده است.
 
وی بیان کرد: محور دیهوک- فردوس 30 کیلومتر آن دوبانده شده؛ مابقی این جاده باقی مانده است که کل این جاده 100 کیلومتر است.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از دیهوک تا سه راهی شهید زارع 60 کیلومتر است که هر کدام از این راه ها به سمت بشرویه، دیهوک، فردوس می رود؛ از سه راهی شهید زارع تا فردوس دوبانده شده است اما از سه راهی به سمت دیهوک قسمت هایی کار شده و 25 کیلومتر آن باقی مانده است که این محور در حال واگذاری به پیمانکار است.
 
امیرحسنخانی ضمن گلایه از اینکه متاسفانه خیلی حرکت‌ها برای این جاده خیلی با شتاب نیست، گفت: از محور فردوس تا بجستان هم قسمت اصلی که 50، 60 کیلومتر است آسفالت شده است که 15 کیلومتری آن باقی مانده و تصادفات بیشتر در محوری که دوبانده نیست رخ می دهد.
 
وی گفت: پروژه ای که 10، 11 سال است بودجه جداگانه ای دارد متاسفانه سرعت کافی ندارد چراکه راه بیرجند قاین گناباد در همین بودجه گنجانده شده است اما میزان اعتبار آن اضافه نشده است.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مبلغ بودجه جاده های طبس کافی نیست، گفت: هیچ کدام از جاده های استان امن نیست؛ جاده قاین بیرجند و دیهوک فردوس، فردوس بجستان امن نیست که اگر یک کدام از این جاده امن می بود مسیری برای زیارت امام رضا علیه السلام امن می شد.
 
امیرحسنخانی تصریح کرد: 15 کیلومتر محور بجستان- فردوس، 40 کیلومتر از محور دیهوک- فردوس باقی مانده که نیاز است به سرعت این محورها دوبانده شوند.
 
وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی، مقامات عالی استان، استاندار، رئیس راه و شهرسازی باید این محور را به صورت ویژه در نظر بگیرند تا دیگر تلفات جانی و مالی این جاده نداشته باشد.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز است آستان قدس رضوی نیز برای این جاده ها وارد کار شود، خاطرنشان کرد: باید همه چیز از جمله جاده برای حضور زائر به حرم امام رضا علیه السلام فراهم باشد چراکه خراسان جنوبی در مسیر زائران است که اگر امنیت داشته باشد به حجم زائر و گردشگر ما اضافه می شود.
 
امیرحسنخانی ضمن اشاره به تشکیل کمپین رسیدگی به جاده های مرگ خراسان جنوبی، افزود: این نشان دهنده این است که مسئولان نسبت به جاده های استان کم کاری کرده اند و مردم در این مسیر از ما جلوترند و باید به خواسته های به حق آنها جامه عمل پوشاند.
 
وی اظهارکرد: جاده طبس- یزد، اصفهان-طبس، راور- دیهک، سرایان، فردوس- بیرجند که حجم تردد در این جاده ها بالا است مصوب دارد اما هنو نتوانسته اند جاده امنی باشند.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حدود 400 کیلومتر از کل محورهای طبس که نیاز به دوبانده شدن دارند.
 
امیرحسنخانی افزود: سال های اول 5 میلیارد تومان برای این جاده های طبس در ردیف اعتباری مستقل در نظر گرفته می شد؛ این اعتبار اکنون به 25، 30 میلیارد تومان می رسد که این مبلغ علاوه بر جاده های طبس، به جاده بیرجند- قاین- گناباد هم می‌رسد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه هر جاده ای که در استان باید دوبانده می شد را در این ردیف گنجانده شده است؛ ردیف را اضافه نکردند اما حجم پروژه‌ها را اضافه کرده اند در حالی که برای دیگر جاده های استان باید ردیف جداگانه در نظر گرفته می شد.
 
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه سعی می کنیم در بودجه 97 بتوانیم رقم این بودجه را افزایش دهیم، افزود: ما پیمانکارانی نداریم که در جاده های استان با شرایط نسیه کار کنند و بعد بتوانیم حقوق آن را پرداخت کنیم.
 
امیرحسنخانی ادامه داد: وزارت راه باید پیمانکار قدرتمندی را برای جاده های استان معرفی کند که بتواند نسیه کار کند.
 
وی با بیان اینکه مرتبا تذکرات شفاهی و کتبی در مجلس و هم چنین مکاتباتی با وزیر راه صورت گرفته است، گفت: قرار شده تا پایان سال 96 کار دوبانده شدن فردوس- دیهوک و فردوس- بجستان کار به پایان برسد که خیلی عقب هستیم و برخی از این جاده ها هنوز آزاد سازی مسیر و کار تملک زمین آن انجام نشده است.
 
وی گفت: ضمن خراسان جنوبی استان مرزی و محروم است و باید از سوی مسئولان کشوری بیشتر دیده شود.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

آخرین اخبار

پربازدیدها